✿ Followers ✿

✿ thanks all ✿

Wednesday, September 21, 2011

♛ Dia kehilangan Orang Yang Sangat Mencintainya

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia kalian. Kali ini, Yna nak kongsi cerita yang agak menarik berjudul DIA KEHILANGAN ORANG YANG SANGAT MENCINTAINYA. Sama-sama kita renungkan :

      Jangan sesekali hadir dalam hidup sesorang kalau ia hanya akan menghancurkan perasaannya. Jangan pernah menatap matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka. Perkara yang paling kejam adalah membiarkan seseorang jatuh cinta sedangkan kamu X mencintainya.



: Suatu hari, seseorang yang sedang putus cinta menangis d taman. Datang seorang Ahli Falsafah bertanya kepadanya, " kenapa kamu menangis? " orang itu menjawab, " Aku sangat sedih, kenapa dia meninggalkan aku? "...
Lalu Ahli Falsafah itu tertawa sambil berkata, " kamu BODOH sekali ". Lalu orang itu menjawab, " kenapa kamu berkata begitu? Aku sedang putus cinta dan sudah cukup menyedihkan, tak apalah kalau kamu X mahu memujukku, tapi janganlah mentertawakan aku pula ".
Bodoh!! Kamu X perlu sedih, kerana yang seharusnya sedih adalah dia kata ahli falsafah. Kenapa dia yang harus sedih? bukan kah dia yang meninggalkan aku? kata orang itu. Kamu hanya kehilangan orang yang X mencintai mu, tetapi dia kehilangan orang yang sangat mencintainya, " jawab ahli falsafah itu ".

       Jangan tertarik kepada seseorang kerana paras wajahnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, kerana kekayaan dapat musuh. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuat kamu tersenyum. hanya senyum yang dapat membuat hari-hari mu yang gelap menjadi ceria ~

No comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...